אנרגיה ירוקה - למה היא חשובה?

אנרגיה מתחדשת והשפעתה על הסביבה היא נושא שעולה בראשם של כולם בשנים האחרונות, לא רק משום שהיא נמצאת בחזית השיחות הפוליטיות והחברתיות רבות ברחבי העולם, אלא משום שהיא נושא שכל כך הרבה אנשים חשים בלהט לגביו.

אז מהי בכלל אנרגיה מתחדשת? אנרגיה מתחדשת היא אנרגיה הנאספת ממקורות טבעיים שלא ניתנים להידלדלות כמו אור שמש, רוח וחשמל. ומכיוון שמקורות טבעיים אלה לא הולכים לשום מקום בקרוב, השימוש בהם להפקת חשמל אינו רק אמין אלא גם ידידותי לסביבה. בנוסף, סוגים אלה של מקורות אנרגיה חלופיים אינם מייצרים בדרך כלל תוצרי לוואי שליליים כמו אלו המיוצרים בעת שריפת דלקים מאובנים לאנרגיה, הגורמת לפגיעה קשה בסביבה.

כמובן שכולנו שמענו שאנרגיה מתחדשת חשובה ועלינו להשתמש בה במקום דלקים מאובנים, אבל למה?

מדוע אנרגיה מתחדשת חשובה לעתידנו?

התשובה היא פשוטה ככל שהיא מורכבת: היא חשובה מכיוון שבלעדיה ייגמרו לנו הדרכים להניע את עולמנו.

זה אמנם נשמע קצת דרמטי, אבל זה ממש נכון. אם לא נתחיל להחליף את השיטות הבלתי קיימות בהן אנו משתמשים כיום לייצור חשמל בשיטות קיימות יותר, הן פשוט ייגמרו לנו. מומחים רבים מעריכים כי יתכן שייגמר דלק המאובנים שלנו בתוך 100 השנים הבאות, ושריפת חומרים אחרים לאנרגיה, כמו האשפה והעצים שלנו,תסתיים גם הם היא במהירה.

סיבה נוספת לכך שחשוב כל כך להשתמש במקורות אנרגיה מתחדשים היא שכל המקורות הלא מתחדשים פוגעים בכדור הארץ כאשר הם הופכים לאנרגיה, ומזהמים את האוויר והופכים את העולם למקום קשה יותר לחיות בו עבור צמחים, בעלי חיים ובני אדם כאחד. מזהמי אוויר וערפיח התלויים מעל ערינו גורמים לאלרגיות, תסמיני אסתמה ואפילו מחלות ריאה. שינויי אקלים, גשם חומצי ופגיעה פיזית בסביבה הם גם השפעות שליליות משמעותיות הנגרמות עקב תלותנו המתמשכת בדלקים מאובנים.

איזה תפקיד ממלאת אנרגיית הרוח?


אנרגיית רוח היא ללא ספק אחד מפלאי נוף האנרגיה המתחדשת. למעשה, הם כבר נמצאים בשימוש בכל רחבי העולם ותורמים הרבה אנרגיה נקייה לרשת החשמל של כדור הארץ.

החלק הטוב ביותר הוא שהרוח תמיד נושבת איפשהו, כך שכוח הרוח לעולם לא נגמרת. ובעזרת יותר ויותר חוות רוח שנבנות, זה הפך לאחת הדרכים הקלות לרתום ולהעביר אנרגיה נקייה לאנשים ברחבי העולם. כוח הרוח מפחית גם את פליטת הפחמן וחוסך במים. בגלל חוות רוח, נמנעו 103 מיליארד ליטר מים ו- 198 מיליון טון פליטת CO2 בשנת 2019 בלבד. וזה עניין גדול.

למרבה המזל, קל מאוד להניע את הבית שלנו באמצעות אנרגיית רוח ומקורות נקיים אחרים.

מדוע החשמל הסולארי חשוב?

בדומה לאנרגיית רוח, החשמל הסולארי חשוב מכיוון שהוא אינו פוגע בכדור הארץ כאשר הוא הופך לאנרגיה. וכל עוד השמש ממשיכה לזרוח, לעולם לא נצטרך לדאוג שתייגמר לנו האנרגיה הסולארית.

ולמרות שזה יכול להיות קצת יקר בהתחלה, היתרון של פאנלים לאנרגיה סולארית הוא שניתן להתקין פאנלים כמעט על כל משטח הפונה לשמש, מה שהופך אותם למערכת המושלמת לספק אנרגיה לבנייני מגורים ומסחר או לתרום אנרגיה. ישירות לרשת החשמל.

מדוע פיתוח מקורות אנרגיה מתחדשים כה חשוב?

לדברי מומחים, יתכן ונצטרך רק עד 2040 לבטל את השפעות שינויי האקלים לפני שייגרם נזק בלתי הפיך. הנה למה:

דלקים מאובנים יגמרו – מומחים מאמינים שיש לנו בין 53 ל -110 שנים לפני שמקורות שאינם ניתנים לחידוש יהיו מעטים ולכן הם לא יכולים להניע את עולמנו.

מקורות אנרגיה בר קיימא הם הרבה יותר נוחים – הם משלמים על עצמם לאורך זמן (כלכלית וסביבתית!), וזה אומר חשמל זול יותר עבור הצרכן.

תשתית אנרגיה מתחדשת יוצרת מקומות עבודה – בשנת 2019 בלבד נוצרו 12,000 מקומות עבודה חדשים בכל 50 מדינות ארה"ב בזכות אנרגיית רוח.

בנוסף, אנרגיה נקייה מפחיתה את הסיכון לבעיות בריאות בדרכי הנשימה. על פי ארגון הבריאות העולמי, זיהום האוויר הביתי והסביבתי גרם ל -7 מיליון מקרי מוות ברחבי העולם בשנת 2016. כ -94% ממקרי המוות הללו התרחשו במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית, כאשר דרום מזרח אסיה ואזורי מערב האוקיאנוס השקט נושאים ברוב הנטל הזה. .נושאים בריאותיים אלו ואחרים יכולים להיות מופחתים באופן דרסטי אם היינו סומכים יותר על מקורות אנרגיה שלא היו כרוכים בשריפת דלקים מאובנים.

מדוע משאבי אנרגיה חלופיים חשובים?

העולם שלנו נפגע בקצב מדאיג בגלל שריפת דלקים מאובנים, ופיתוח תשתיות אנרגיה מתחדשת לוקח זמן. וכדי להחמיר את המצב, דלקים מאובנים כבר דלים. השעון מתקתק למשאבים שלנו ולפלנטה שלנו. לפני שנדע זאת, דלקים מאובנים יגמרו, ובכל יום אנו גורמים נזק בלתי הפיך לכדור הארץ שלנו. הזמן לאנרגיה נקייה הוא עכשיו.