עתיד אנרגייה סולארית

על פי דו"ח 'התחדשות 2019' של סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA), יכולת האנרגיה המתחדשת אמורה להתרחב ב -50% בין 2019 ל -2024, כאשר אנרגיה סולארית היא המובילה. הדו"ח מצא כי פרויקטים סולאריים, רוח ואנרגיה הידראולית גדלים בקצב המהיר ביותר מזה ארבע שנים.

אנרגיה מתחדשת: תחזיות צמיחה

מקורות אנרגיה מתחדשים מהווים כיום 26% מהחשמל בעולם, אך על פי ה- IEA חלקה צפוי להגיע ל -30% עד 2024. ההתעוררות חוזרת בעקבות האטה עולמית בשנה שעברה, בגלל צניחה של עלויות הטכנולוגיה ועליית החששות הסביבתיים.

הדו"ח צופה כי עד שנת 2024 הקיבולת הסולארית בעולם תגדל ב 600 GW, כמעט כפול מקיבולת החשמל הכוללת המותקנת של יפן. בסך הכל, תחזית של חשמל מתחדש צפויה לגדול ב -1 200 GW עד שנת 2024, המקבילה ליכולת החשמל הכוללת של ארה"ב.

השמש הופכת לזולה יותר

מומחים בתעשייה צופים כי ארה"ב תכפיל את המתקנים הסולאריים שלה לארבעה מיליון עד שנת 2023. בשנת 2018 היו בבריטניה למעלה ממיליון מתקני פאנלים סולאריים, עלייה של 2% לעומת השנה הקודמת ואוסטרליה הגיעה לשני מיליון מתקנים סולאריים באותה שנה. אחת הסיבות העיקריות לצמיחה זו היא ירידת המחירים להתקנת הלוחות.

עלות ההספק המבוסס של אנרגיה סולארית ירדה ב -13% בשנת 2018, בעוד שמעקב אחר פחמן צופה כי 72% מההספק על בסיס פחם יהפכו ללא כדאיים כלל בשנת 2040. דו"ח IEA מצא כי אנרגיה סולארית תחזיק 60% מההתחדשות הצפויה לחיזוי. בהשוואה לתקופת שש השנים הקודמות, הרחבת אנרגיית השמש הוכפלה ביותר מכפליים. עלות האנרגיה הסולארית צפויה לרדת ב -15% ל -35% עד 2024, מה שמדרבן צמיחה נוספת במחצית השנייה של העשור.

רוח ואנרגיית מים דורשים לעיתים קרובות מהמשתמשים להתגורר במקומות ספציפיים, אך השמש מציעה יותר חופש; השמש זורחת ושוקעת בלוח זמנים צפוי, והיא לא משתנה כמו מים זורמים או רוח. אנרגיה סולארית למגורים צפויה להתרחב מ 58 GW בשנת 2018 ל 142 GW בשנת 2024. 

מתקני השמש ימשיכו להפחית את שיעורי השונות שלהם על ידי אחסון חשמל ביום והפעלתו בלילה. עם זאת, מפעלים סולאריים מתקדמים יפעלו ביחסי זרם חשמל גבוהים יותר, כלומר הם יספקו שירות עקבי יותר למשך זמן ארוך יותר.

בנייני מסחר ומגורים ימשיכו לפעול במלוא תפוקתם גם בתקופות של אור שמש נמוך. סגירת הפערים בין איסוף אור השמש לייצור חשמל תדרבן את התושבים והתאגידים להצטרף לתנועה הסולארית. לכן, חובה על הממשלות ליישם תוכניות תמריצים ותגמולים, כמו גם מדיניות רגולציה אפקטיבית. לדוגמא, קליפורניה חויבה לאחר 2020, להתקין פאנלים סולאריים על בתים ומבנים חדשים של עד שלוש קומות.

יכולת האנרגיה הסולארית המסחרית והתעשייתית צפויה להוות 377 GW בשנת 2024, לעומת 150 GW בשנת 2018, כאשר סין צפויה להיות שוק הצמיחה הגדול ביותר. שוק זה נותר פלח הצמיחה הגדול ביותר מכיוון שאנרגיה סולארית היא בדרך כלל זולה יותר ובעלת פרופיל עומס יציב יחסית במהלך היום, מה שמאפשר בדרך כלל חיסכון גדול יותר בחשבונות החשמל.